Studera till förskollärare eller lärare!

I Vansbro kommun ser vi behov av förskollärare och lärare i alla årskurser framöver. Arbetsmarknaden som lärare ser ljus ut och behovet är stort i vår kommun.

En hög med uppslagna böcker

Böcker

När det gäller utbildningar till grundlärare har vi ett gott samarbete med Högskolan Dalarna och länkar därför till deras utbildningar.

Här nedan finner du olika vägar att nå dit.

Att studera till lärare vid Högskolan Dalarna ger en stabil grund att stå på genom nya kunskaper och erfarenheter. Det finns olika vägar att ta för att få en lärarexamen. I den här länken listas de olika möjligheter som erbjuds.

Vägar till en lärarexamen - Högskolan Dalarna (du.se) Länk till annan webbplats.

Genom ett samarbete mellan Vansbro kommun och Högskolan Dalarna kan du finansiera din lärarutbildning genom att arbeta som lärare redan under din studietid.

Arbetsintegrerad lärarutbildning (AIL) - Högskolan Dalarna (du.se) Länk till annan webbplats.

Är du intresserad av en intererad lärarutbildning kan du också läsa mer under vår annons här.Lediga jobb - Vansbro kommun (visma.com) Länk till annan webbplats.

Högskolan Dalarna utbildar grundlärare, ämneslärare och yrkeslärare. Deras utbildningar till lärare går att läsa både på campus och nätbaserat på distans.

Lärarutbildning - Högskolan Dalarna (du.se) Länk till annan webbplats.

Vidareutbildning av lärare, VAL, är kompletterande lärarutbildning som vänder sig till dig som jobbar som i förskolan eller skolan men saknar examen.

VAL, Vidareutbildning av lärare - Lärarutbildning.nu (lararutbildning.nu) Länk till annan webbplats.

Behörighet

Har du rätt behörighet till den utbildning du vill söka?
Om du är osäker kan du kontakta Högskolan Dalarnas Studie- och karriärvägledning
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
eller studievägledningen vid Vansbro vuxenutbildning. Öppnas i nytt fönster.

Ansökningstider

Utbildningsstart hösttermin har ansökningstiden 15 mars-15 april